måndag 10 maj 2010

Mums kaka


När vi var på Friibergs herrgård för ett tag sen fick vi en ljuvlig kaka till eftermiddags kaffet.
Det var en kladdig chokladkaka till botten med ett täcke av underbar kokoskaka.
Kan ju inte vara så svårt att göra tänkte jag och igår gav jag mig på det.
Jag gjorde en kladdkaka till grund och hade den i ugnen ett tag medans jag gjorde en kokostopp till täcket. Tog ut kladdkakan lite för tidigt men smetade på kokosen ändå.
Gud vad gott det blev...även om det inte blev precis så som på Friibergs.
Den vart högre och kanterna var knäckiga och sega medans mitten var mjuk, lite ljuvligt geggig och helt underbar.
T kom över och provsmakade och hon gillade den mycket :)
Hon fick i sig 2 bitar....fast hon sa att hon kunde ha ätit upp allt om hon fick för sig själv.
Peter tyckte den inte var för söt (det är bra betyg) och helt ok. Han gillar inte bakverk så det var helt ok betyg ;)
Japp jag vart super nöjd...och nästan hela kakan gick åt. Barnen gillade den inte speciellt mycket men det gör inget
Ska dock ha kladdkakan längre i ugnen nästa gång...eller hur jag nu gör.
God vart den iallafall.
XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar