tisdag 25 maj 2010

Vi är med svinkoppor

Eller stackars Leo är det..men vi blir ju också drabbade. Ohh lilla killen..stackarn.
Men han fick medicin och salva och det såg bättre ut redan igår. Dessutom vart han bra kompenserad av lilla mig med massor av glass och kärlek. Vi var ute hela dagen då vädret var underbart och vi höll oss ifrån andra barn ;)

Det var en mysig dag trots läkarbesök.Känner dock inte att jag vart super varmt behandlad hos distriktsköterskan. Hon pratade på om svinkoppor, ev allergi mot pollen och olika mediciner och helt plötsligt säger hon: Jahapp nu ska jag ta och boka tid till läkaren då.
Jag frågar - jaha ska vi träffa läkaren åxå?
Hon svarar ganska hårt- Ja det är klart, jag kan inte skriva ut någon medicin.

Nehepp ok förlåt att jag frågade då...herre gud. Läkaren kommer in och ber Leo visa magen...när han inte vill det så erbjuder läkaren sig att visa sin varpå jag i panik drar upp Leos tröja ;)
Herre gud..jag är inte så mycket för magar.

Ja ja...inte helt lätt. Men hoppas han blir frisk nu våran lilla prins.

Lucas hade grillkväll med skolan igår och han och Peter åkte runt 6-tiden.
Sen kom dom hem och Lucas var lyrisk och blöt...han hade nästan rammlat i vattnet.
Men mätt och belåten var han och satt och sjöng för sig själv i duschen.
Det är sååå ljuvligt att se honom så nöjd och glad.

Idag är Peter hemma och vabbar. Trist väder men dom får väll sysselsätta sig inomhus.
Själv sitter jag på upplärning igen och har för första gången setat själv och lagt köp som sen självklart kollas igenom. Sååå läskigt men samtidigt så kul.
Känns så bra att få prova någe nytt och även om det är så fullt i huvudet just nu så ser jag ändå fram emot v23 när jag ska sitta heeeelt själv :)

Ikväll blir det tjejmiddag på Spicey med fina fina A.
Liten tur på stan först och sen god god mat och tjejsnack ;)
Super mysigt.
Nu ska jag luncha lite sen blir det mer köp...livet är ljuvligt.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar