fredag 28 september 2012

Birka paradise del 1

Ja då var det dax för resan vi längtat efter.
Ett avbrott i vardagen och firande av att vi varit ihop 10 år.

Buss resan mot terminalen var bekväm och slapp.
Peter lyssnade på sin Iphone och jag såg det senaste avsnittet på Hollywood fruar då bussen hade Wifi ;)

Väl framme behövde vi inte vänta länge förens vi fick gå ombord.
Det var dock stängt mot hytterna men dom hade bar och fik öppet vilket var perfekt då man kunde ta en macka och kaffe och sitta ner och invänta att dom öppnade upp till hytterna och resten av båten.
Det var även någon travgrej med kända travmänniskor.
Himla trevligt något trångt dock.


När vi hade kollat in rummet (kommer i ett eget inlägg) så gick vi till ett underbart mysigt spa fik på båten. I sommras satt vi åxå där och såg båten lämna hamnen och köra ut mot skärgården.
Då var det underbart vackert och strålande sol....nu spöregnade det men var ändå vackert.
En mumsig drink intogs även där.
Det var en supermumsig fruktig drink som innehöll hallon, apelsinjuce och någon blåbärsalkohol.
Otroligt god och frisk. Där satt vi en stund och njöt av tystnaden och bara va.

Kvällen fortsatte sedan med middag. 
Vi hade bokat buffe även denna gången och ja vad ska jag säga?
Mycket fisk och skaldjur...vilket ju kanske är logiskt då vi är till havs.
Tyckte dock det var tråkigt att dom även denna gång valde ett svårt kött (lamm) då det inte faller alla i smaken och att man sedan gör en kycklinggryta på curry.
Jag är en kräsen tjej men jag hade nog lagt upp en buffe så här på köttsidan: kycklingfile, fiskfile, fläskfile och något nötkött.
Sen kan man ha härliga såser, sallader, röror och annat mums.
Enkelt och passar alla. Jag blev iallafall mätt. 
Jag åt potatisgratäng, sallad, ägg (mmm ägg), lök och kyckling.
Blev proppmätt men vände mig sedan till dessertbordet där jag fann 1 sak som var helt ljuvlig.
Det var en liten chokladkaka som var gudomligt god.
Det fanns mycket att välja på men ja...inte allt som smakade himmelskt.
Mätta och belåtna rullade vi vidare iallafall :)

Vi köpte med oss lite snacks och mys och förflyttade oss till vårat lyxiga rum för en myskväll.

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar