fredag 28 september 2012

Vi firar 10år

2002 var året då jag mötte min stora kärlek.
Jag och Peter möttes via min "sambo", jag bodde ihop med en tjejkompis då efter att ha flyttat från mitt ex. Jag var inte redo för något nytt äventyr utan hade bestämt mig för att vara singel ett tag.
Tji fick jag...när jag mötte Peter sa det bara pang och jag var hejdlöst kär.

Vi möttes första gången på en lördag i mars och på onsdagen åkte jag till Peter och efter det kom jag "hem" för att betala hyran och tvätta i princip. Kändes alltid tomt att åka tillbaka till Katrineholm och i April gjorde vi det officiellt att jag flyttade in hos Peter.
Allt kändes så pirrigt,magiskt, avslappnat och ja helt underbart.
Vi trodde att omgivningen skulle reagera på att vi körde på i 170 men alla tyckte det var naturligt och mysigt. Ingen reagerade negativt heller när vi i augusti förlovade oss och samidigt började planera bebbe. Lucas föddes i augusti året efter ;)

I augusti 2002 åkte vi på en kryssning till Helsingfors för att förlova oss på båten.
Nästan direkt när vi klev på fick jag huvudvärk och den utvecklade sig till migrän.
Jag låg i hytten heela kvällen och Peter väckte mig vid 12-slaget och vi gick ut på däck och förlovade oss....sen gick jag och la mig igen. Kul blivande fru..näää.
Men vi fick lite resa kvar då det var en 36 timmars.

Nu 10 år är jag fortfarande pirrigt kär i Peter.
Vi har hunnit med en del på denna tiden och bla fått en son till 2007.
Livet med Peter är helt enkelt underbart och jag tackar ödet som fört oss samman.

För att fira 10-års mys så åkte vi blev det en kryssning bokat.
Denna gången med Birka och till Åland.
En lyxig kryssning full med kärlek och mys.Och jag passade även på att testa lite grejer som vi valde bort i sommras när vi åkte med barnen.
Vad vi tyckte om våran resa kommer det egna inlägg om men jag kan säga att det var en lyxig och otroligt avslappnad resa. Något vi båda behövde.
Tack finaste mamma för att du passade kidsen medans vi var borta, tack Peter för att du ville dela resan med mig och för att du är min make och tack till birka för att vi fick åka med ;)

XOXO

2 kommentarer:

  1. Och första gången vi träffades var på Aros Video när ni skulle ha en filmdejt någon gång i början.

    SvaraRadera
  2. Mmm det var det. Men sen tog det några år innan vi möttes igen

    SvaraRadera