måndag 17 september 2012

Fru cupcake testar Delicato turkisk peppar

En annan av Fazers nyheter är turkisk peppar delicatoboll.
En chokladhavre boll med smak av salmiak. Täckt med kakaoöverdrag och svart glasyr och krossade salmiakkarameller.

Den doftade ljuvligt och förpackningen är snygg och stilren.
Men det blir för mycket.
Jag älskar lakrits och kan nästan inte få nog av lakrits men här blir det kompakt och starkt. Ingen av oss åt upp och barnen ville ha vatten att släcka sina "brinnande" halsar med.
Iden var klockren men det blev helt enkelt för intensivt.

Jag blev lite besviken men man kan inte alltid lyckas och jag är säker på att Fazer lyckas igen. Deras dumle var ju ljuvlig.

Betyg: 1/10
Det svider att behöva dela detta betyg då det är sällan jag stöter på något jag inte gillar från fazer. Och tanken var mumsig med denna men verkligheten en helt annan.

Måste få tillägga att det finns dom som älskar denna ;)
Har fått höra att dessa var godare än dumle. Så ni vet ;)
Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar