måndag 3 september 2012

Dagens middags tips

 När man kommer hem från jobbet och är lite smått stressad då man inte förbereder så mycket kvällen innan (inte förbereder något rättare sagt och kanske är det bara jag som är stressad) så är det skönt att kunna slänga ihop en middag som går super fort men ändå är bra mat.

Kyckling är ju en tacksam middag då det går fort att tillaga och kan varieras i det oändliga. Barnen är inte superförtjusta i kyckling så jag måste erkänna att dom fick annan mat till middag idag.
Men jag och Peter åt wok idag.

Jag gillar enkelthet och dagens middag var otroligt enkel och mycket god.
Det står hur man ska göra bakpå paketet av kryddmixen men självklart gjorde jag på mitt eget sätt ;)
Dessutom står det att man ska ha något annat kött men kyckling blev kanon gott.


Detta behövs:
500gr kyckling (jag använde färdig strimlad kycklingfile´)
1 paket Findus Wok krydda ( jag använde yakiniku)
1/2 frysta wokgrönsaker ( jag älskar Findus klassik wok med vattenkastanjer)
250gr klassiska nudlar

Gör så här:

Bryn kycklingen. Häll sedan på kryddorna och 1/2dl vatten och blanda runt.
Koka upp vatten och en nypa salt.
När vattnet kokar ta det från plattan och lägg ner nudlarna.
Häll på 2 mtsk soya på kycklingen och blanda ner grönsakerna. Vänd runt tills det är blandat.
Ta och häll av nudlarna och blanda sedan ner det i woken.
Låt allt stekas på en stund och sen är det klart.

Måste erkänna att jag var liite tveksam när jag kände doften på kryddbladningen och Leo sa att han inte kunde andas av doften. Men ohh så fel jag hade.
Det var himmelskt gott och även Peter mumsade i sig.
Och Peter gillar inte ens kyckling...även fast han ätit det ganska ofta på sistone ;)

Detta är kanon gott och tar inte mer än 30min att fixa ihop.
Låt det smaka.

xoxo




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar