söndag 16 september 2012

Tapas kväll hos Fru Cupcake

Ja igår var alltså kvällen då jag bjudit in ett gäng finfina tjejer från jobbet på Tapas.
När jag började planera denna kvällen var det storslaget...i mitt huvud.
Gårdagens mat var inte riktigt i närheten av det jag hade tänkt pga dålig planering men oj vilken trevlig kväll och ja jag tror inte att någon gick härifrån hungrig :)

När tjejerna hade anlänt var jag stressad som en galning.
Men jag serverade alla lite vin och medans jag fixade med maten fick dom titta vad som stod på deras stolar.
Jag älskar ju goodiebags och det var just det som stod på deras stolar. Lovely helt enkelt.

Kommer ett eget inlägg om dom men det var verkligen finfina saker i påsarna och jag blir alltid helt fnissig och lycklig när jag får dela ut goodiebags. Känner mig lite som tomten ;)

När jag var färdig med allt och serverade så kände jag mig otroligt besviken.
Hade inte hunnit en bråkdel av det jag tänkt. Men mina underbara vänner var otroligt nöjda och jag sa att jag vill göra en plockrätts kväll igen och kanske ta några av mina rätter jag inte gjorde i lördags då istället. Tyvär är jag funtad så att jag måste erkänna om det inte blev som jag tänkt mig ;)
Men dom mumsade och åt och det var super gott.

Det blev lite så som jag tänkt då det var "tapas" från olika länder ;)
Lite grekiskt, italiensk och spanskt.
Vi hade olika parma, proscutto?, salami och miniköttbullar.
Tortillia som jag kört i ugnen med tacofärs och ost emellan.
Mozarella som varvas med tomat och toppas med olivolja, rödlök och basilika.
Små tapas kex med fetaostkräm. Fetaost kräm görs med fetaost och Philadelfia ost.
Till krämen använde jag Fontana Fetaost och denna gång hade jag en Philadelfiaost som var smaksatt med tomat och pesto.
En sallad som bestod av tomat, gurka, gul lök, bladspenat, ruccola och massor med olivolja.
Buffelost från Fontana. Den påminner om fetaost i konsistens men smakar kraftfullt. Mums.
Fontana olivmix, det är kärnfria Kalamata och gröna oliver.
Baguette med medelhavskryddor och till den en Creme Bonjour ost med grekisk vitlök.
Och honungsmelon.
Till detta serverades ett rött vin och ett vitt vin. Jag drack vitt vin och det var ett vin jag hittat på systemet som har lite mindre alkohol. Mumsigt och väldigt nice..det kommer jag köpa hem igen.

Väääldigt trevlig kväll måste jag säga.
Vi mumsade och åt, fnissade och pratade om det mesta mellan himmel och jord.
Och ohhh höll ju på att glömma...jag fick ju finfina presenter av några av tjejerna också.
Helt perfekta presenter. 2 söta keramik askar som dolde chokladdoftande ljus, ett doftljus i glasburk som doftade persika/mango och så silikonkoppar så jag kan baka cupcakes som ser ut som små kaffekoppar. Dom har jag länge sneglat på och nu bor dom hemma hos mig :)
Tack finaste ni.

En helt ljuvlig kväll med några av dom finaste.
Det är en fröjd att ha dom på bjudningar helt enkelt så det blir nog en bjudning snart igen.

Tack alla inbjudna och inblandade för en magisk kväll ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar