måndag 10 september 2012

PRO feel yoghurt

Valio har släppt ett antal produkter med extra protein i.
Kanske läste ni när jag testade kvargen med mumsigt resultat.

Jag var förväntans full när jag öppnade locket. Den jag testade var en naturell yoghurt och det är jag inte speciellt van vid. Smaken var inte speciellt trevlig då den var sur och tja naturell.
Vad hade jag väntat mig? Jag vet inte.

Denna yoghurt innehåller hela 7,6 g protein, enbart 1,1 g fett och är även den lactosfri. Dessa köps 2 och 2 och den andra åt jag med müsli till.
Då var den helt ok faktiskt.

Här ligger priset på ca 17kr.
Så även denna är rätt dyr om man räknar på litet priset.
Men i jakten på protein kan det helt klart vara värt det.
Kommer jag köpa den igen?
Troligtvis inte då jag hellre äter kvarg till frukost eller gröt. Men äter ni naturell yoghurt så testa denna.
Det finns även smaksatta yoghurtar i denna serie och kanske passar dom mig bättre.

Kan inte betygsätta denna då jag inte vet vad jag ska jämföra med. Men testa den om ni är vana vid den naturella.
Jag ska nog testa dom smaksatta jag :)

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar