torsdag 6 september 2012

Fru Cupcakes testar PRO feel

Jakten på protein är igång i Sverige och det säljs kvarg som aldrig förr.

Detta har Valio hakat på och har släppt 3 nya produkter. Det är en proteindryck som finns i smakerna jordgubb eller choklad, yoghurt i smakerna naturell, hallon och blåbär/jordgubb och sist men inte minst en smaksatt kvarg.

Kvarg var något jag aldrig kunde tänka mig äta innan World of Shape satte mig på schema. Nu går naturell kvarg ner helt perfekt.

Jag har hållit mig ifrån smaksatta kvarg då det innehåller socker men denna vill jag ju testa så klart.
Och jag jämför den med arla och Ica som även dom har kvarg vanilj.
Har dock bara smakat arlas vanilj så jag kommer enbart jämnför dessa utifrån vad dom innehåller.

Priserna på dessa 3 skiljer inte så mycket.
Valios ligger på runt 17kr och Icas och Arlas ligger strax under.
När man sedan börjar läsa innehållsförteckningen så kommer skillnaderna.

Den innehåller hela 11g protein och enbart 0,2g fett.
Visst innehåller den mer socker än en naturell kvarg men med bara 9,6g så är denna en perfekt efterrätt eller belöning till alla er som jagar protein.
Nu finns det ju människor som vill tabort allt socker. Jag är inte en av dom utan anser att kroppen behöver lite socker för att fungera. Och om jag ska lägga mitt socker på något så är det denna helt klart. En lyxig start på helgfrullen eller till kvällsmellis.

Hur smakar den då?
OMG!!! Så himla god.
Krämig konsistens, mjuk och len smak av vanilj.
Den här kommer bli en lyxig favvo för mig till helgmornar och andra speciella tillfällen.
När man vill ha lite lyx i vardagen...
Jag kommer inte äta den som mellis varje dag dock. Priset som är runt 17kr gör att  jag kommer leva på vanlig kvarg oftast men bryta av med denna goding då och då.
Att den dessutom är lactosfri gör det ju underbart då jag är känslig.
Däremot kan jag äta just kvarg men bra att ge magen något extra vänligt då och då ;)

Den får nästan full pott av mig och hade den varit i en prisklass närmare naturell kvarg hade den varit en 10-poängare helt klart.

Betyg: 9/10 cupcakes

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar