lördag 29 september 2012

Birka Paradise del 3

När vi vaknade på torsdags morgonen var vi lika förvirrade som i sommras när det gäller tiden.
Ställer mobilen om sig av sig själv? Vad är klockan egentligen?
Jag hade satt kl på 8 då jag räknat ut att då kunde vi INTE missa frukosten på något sätt.
När vi sedan gick ner till frullen mötte vi någon som pratade om att kl var nu 10 svensk tid och vi ökade tackten lite. Dom måste ha pratat galet då klockan var strax efter 9 finsk tid och då 8 i sverige.
Perffa helt enkelt.

Frukostbuffen var mumsig. Fanns det man kan tänkas behöva till frukost och lite till.
Jag laddade på en bricka men hoppade över fikabrödet till frullen ;)

Mätta och belåtna fortsatte vi dagen med att köpa presenter och annat trevligt.
Jag lyxade till det och köpte en tidig födelsedagspresent till mig och det blev min favvo Clarins läppglans. Lovely helt enkelt.

Kl 13 hade vi bokat in oss till Spa avdelningen.
Inga behandlingar men vi hade 2 timmar i deras badavdelning.
I omklädningsrummet fanns en bastu med himmelsk utsikt. Jag tog inte med mig mobilen dit så det blev inga bilder men jösses vad mysigt det var att sitta i bastun med utsikt över Stockholms skärgård.
Helt magiskt.
Sen blev det bubbelbad, varmvatten bad och relax. Provade INT kallvatten badet då det kändes iskallt och inte riktigt tilltalar mig. Inte heller utomhusbubbeln då den var upptagen.
Relaxavdelningen var verkligen fin och fräsh. Det kändes lyxigt och spaigt :)
Vi tog en drink och kollade ut över skärgården...magiskt och mycket rogivande.
Jag drack en underbart god frukt drink utan alkohol som innehöll hallon, ananas, apelsinjuice och krossad is. Den serverades i ett snyggt glas och med kiwi och björnbär som garnityr.
Mycket snyggt.
När vi sedan gick därifrån var vi avslappnade och jag var jätte trött.
Men det var snart dax att gå i land så vi gick till rummet och packade ihop det sista och satt vid vårat stora fönster och kollade när vi la till i hamn.

Det var en super mysig resa och vi är mycket nöjda.
Man kan inte riktigt ladda tillräkligt med energi så man är pigg länge men det var verkligen uppfriskande och trevligt att åka på en sådan här getaway med min älskade make.
Det gör vi absolut om igen....

Tack Birka för en underbar resa.

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar