torsdag 4 oktober 2012

Fru cupcakes testar Pauluns

Fredrik Paulun är ju en man som många känner till och kanske förknippar med Gi-metoden.
Han föreläser, skriver böcker och syns både i tv och tidningar.
Han är en mycket aktiv och kreativ man och man finner även hans livsmedel i många livsmedelsbutiker.
Det är ett spännande utbud som finns med bla flingor, smoothies och bars.

För några år sedan tillagade han sin första musli och den skulle vara en nyttig musli som ändå skulle smaka gott. Det är fortfarande deras grundtanke men utbudet har växt.
Råvarorna som används är alltid produkter med så bra näringsvärden som möjligt och enbart nyttiga fetter. 
Sötningsmedel som används är enbart honung, bär och frukt och aldrig socker.

Innehållsförteckningen är enkel att läsa och alla produkter är GDA-märkta vilket betyder Guideline Daily Amounts och som på svenska kan översättas till vägledande dagligt intag.

Designen på förpackningarna är stilrena men även iögonfallande.

Jag har testat deras bar med choklad.
Har testat en del bars i mina dagar och var nyfiken på denna.
En bar väger 50gr vilket betyder att den innehåller hela 11,5g protein..för en protein jägare som jag själv :)

Jag är inte förtjust i mörk choklad och äter sällan sockerfri mörk choklad men jag måste enrkänna att denna baren funkar bra. Visst är det lite strävt men innehållet känns sötare och segt och gott.
Den känns nyttig och går lätt ner som mellis eller efter ett träningspass.
"Smeten"  innehåller honung, mandel och hasselnötter bla...och även blåbär och detta är hela kombon som gör den god för att vara en bar.
Detta gör att min nyfikenhet för Pauluns livsmedel växer och jag kommer absolut testa flera produkter men även fortsätta äta bars då och då.
Prova ni också...enkelt att ha med i väskan till gymmet eller i handväskan som extra mellis.

XOXO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar