måndag 8 oktober 2012

Kalas helg

När jag var liten firades födelsedag en dag. En magisk dag.
Numera firas jag och resten av familjen flera olika dagar och det är mysigt att det dras ut på en del.

I lördags var det dax för Peters släkt att komma på fika. Jag trodde som vanligt att jag hade massor med tid och skulle hinna baka massor men tiden går fort. Hann iallafall göra (fula men goda) polkamacarons med kolakräm och chokladcupcakes. Både små och normalstora cupcakes. Dom små utan frosting och dom stora hade min favvo whipped cream frosting.

Hade tänkt göra fina dekorationer men icke hann jag det.
Ohh vad jag önskar att jag hann baka precis så perfekt som jag vill.
Någon dag kanske så....

Ja även om bakverken inte var så himla vackra så blev dom iallafall super goda.

Peters mamma, hans syster med familj och Peters pappa med fru kom och uppvacktade mig enormt fint.
Fick så fina paket så jag blev helt rörd.
Birgitta och Mia hade varit på House of Västerås och fått sina paket till mig otroligt fint inslagna.
Ena paketet från Birgitta var inslaget i både cellofan och silkespapper. Såå vackert.
Jag vill packa in paket så.
Fick så fina paket och innehållen var underbara.
I det första på bilden var det badbomber i den fina "godispåsen"...helt bedårande badbomber i perfekta storlekar. Och i paketet under var det en korg med tofflor och annat spaigt fint.
Det var från Birgitta.

Från Mia med familj fick jag en underbar vispskål i pastellgrönt fylld med godis.
Jag har en ljusblå likadan och kan intyga att det är ljuvligt att baka i den.
Den kommer användas flitigt när jag mumsat i mig godiset ;)

Peters pappa och hans fru hade med sig en goodiebags med en flaska vitt och druschkräm och bodybutter från Body Shop. Jag gillar bodyshops bodybutter..den går in fint i huden och finns i en mängd olika dofter.

Helt underbara presenter helt enkelt.

På kvällen kom finaste E, M och A på fika besök också.
Super mysigt och av dom fick jag en ljuslyckta från Kosta Boda som heter Kube.
En bedårande "Kube" i vitt som ger ett super vackert sken med värmeljus i.
Verkligen snygg och den gör sig perfekt i vardagsrummet. Ska nog önska mig ett till eller införskaffa då jag verkligen gillar dom.

Tack snälla alla finisar som har uppvacktat mig alla dagarna ;)
Det värmer i mitt hjärta helt enkelt. Puss på er
Nu är jag färdig firad för detta år ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar