söndag 28 oktober 2012

Och så var denna helgen slut

Ja jösses vad fort helgen har gått.
Önskar verkligen att jag skulle ha hunnit mer men nu är jag helt slut och redo för vila.

Lördag morgon började ju med Leos hockeyskola. Verkligen roligt men nästa vecka kommer jag ta med mig kaffe.

Sen var det hem och baka cupcakes till fina G och A som vi även var på fest hos på kvällen.

Så jag bakade och packade barnens väska. Sen for vi ut till hökåsen där barnen skulle sova över hos faster med familj. Mysigt.

En tur till ESC för att finna något till Peter att ha på sig och köpa present till festen på kvällen.

Sen for vi hem och jag dekorera cupcakes och vi gjorde iordning oss för kvällen.

Sen for vi till fina Göran och Annika på deras inflyttningsfest. Och wow vilken toppen fest. God mat, trevliga människor och party hela natten.
Jag körde och är otroligt glad för det idag. Det blev väldigt sent och jag släckte lampan något gång efter 3,30 och vaknade runt 8,30 imorse.
Inte alls van vid att sova så lite.

Vi hade en mysig och lugn förmiddag och åkte sedan och hämtade kidsen.

Peter och Leo var ute när vi kom hem.
Underbart fint väder även om det var kallt.
Jag fortsatte baka :)
Gjorde cakepops och ja nu tror jag att jag lyckats....på mitt sätt ;)
Första smaken blev inte alls vackra och ja dom vart lite knasiga.
Men den andra smeten blev nästan perfekta. Gjorde dom dock inte på pinne utan mer som stora praliner och kakorna i är lite chunky så det är lite bitar i. Jag tror det blir bra.
Är dock inte förtjust i bakchoklad men ville testa lindts nya bakchoklad och även Marabou bakchoklad. Dom var helt ok. Och av dom 2 fick Marabou best betyg för den smakade mjuk choklad och inte beskt som bakchoklad annars kan smaka.

Hade funnit en mix på Lidl med halloween cupcakes så den bakade jag åxå och ja dom vart helt ok.

Sen iväg och handla inför veckan och kvällsmys med besök imorgon.
Och sist men inte minst så kom finaste E och A på besök. Och dom hade hemmagjorda praliner med sig som M hade gjort. Ljuvligt goda var dom och den ena sorten var fylld med nutellakm och den andra var smaksatt så den smakade after eight. Wow vad goda dom var och helt perfekta. Kunde ha sålts i en fin choklad butik. Tack snälla!!

Nu efter att ha ätit sen kvällsmat och barnen sover så ramlar jag ner i sängen. En kanon helg med mycket innehåll. Nu kör vi på en ny vecka.

Over and out.

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar