torsdag 18 oktober 2012

Kolakräm ❤ macarons


För ett tag sedan köpte jag hem en kolakräm från Ninasmat.se.
Var super nyfiken och var tvungen att smaka lite på den redan när jag fått hem den.
OMG!!!! Himmelskt god om man som jag älskar kola.

Min sort var med smak av hasselnöt och ja jösses den kombon var gudomlig helt enkelt.
Funderade ett tag på att äta upp allt med sked och inte använda den till något speciellt men lyckades skruva tillbaka locket och spara den.
När jag sedan ett tag senare fyllde år och ville göra macarons med polkasmak så tänkte jag att tja denna kan funka till :) Och jösses vad gott det blev. Polka och kola...mums...men svag smak av hasselnöt.
En hit helt enkelt.

Hur är denna kolakräm då?
Ja konsistensen är kladdig, seg och mjuk.
Passar även klockrent att ringla över glassen eller pannacottan.
Men gör sig även ypperligt som smet emellan kakor.
Man behöver inte blanda den med något och den är inte rinnig.

Så här står det på Ninasmat.se´s hemsida om den: Carabreizh är verkligen ”crème de la crème” när det kommer till franska kolakrämer, denna med hasselnötter.
Denna goda kolakräm från Bretagne kan serveras kall eller värmas i mikron/vattenbad. Smakar ljuvligt på bakverk, crêpes, våfflor eller andra desserter.
Den är handgjord och innehåller bara naturliga ingredienser som smör, grädde, socker och hasselnötter

Och ja jag kan bara hålla med....den är gudomlig helt enkelt.
Nu behöver man inte koka skummjölk för att få en dulce de leche utan här får du den färdig för användning helt enkelt.
Den finns i 3 smaker hos Ninasmat.se 
Inga tillsatser, inga färgämnen och inga konserveringsmedel utan en burk enbart med härligt len, seg och gudomlig kola.

Gillar ni sött och kola är denna produkt en vara som bör finna en plats i era skåp.
Det kommer garanterat få flytta hem hos oss igen.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar