torsdag 18 oktober 2012

Idag var den med :)

Den 1 oktober var jag på Västeråstidning och träffade en kille som heter Martin.
Anledningen var min utmaning som jag dragit igång och för att prata lite spinkosnack.
Jag tycker att det pratas alldeles för lite om hur man går upp och hur det är att vara smal.
Och jag ville få ut mina ord helt enkelt.

Idag var artikeln med och jag är otroligt nöjd med den.
Martin fångade mina ord kanon fint och ja artikeln är "jag" helt enkelt.
Tack Martin :)

Ni som följer bloggen och Vincere vet ju att det varit tomt på inlägg ett tag...typ sedan jag avslutade mitt kostprogram ungefär. Jag tappade verkligen sugen och la ner helt.
Måste erkänna att det tog inte lång tid innan jag lämnat allt bakom mig och hade gått tillbaka till mitt vanliga jag. Ett tag var jag duktig på mellisar men nu finns inga mellisar heller och ja helgerna eller stressiga tillfällen ja då blir det mycket dålig kost helt enkelt.

Men artikeln fick nytt liv i mig och jag känner att nu vill jag igen.
Så nu kör vi igen. Kommer dela med mig av vad jag äter...hur jag tränar och visa små resultat.
Kommer dock inte att väga mig speciellt ofta och inte mäta mig heller.
Kommer gå på utseende helt enkelt. Men ja mitt mål är ju i vikt...så en del vägning kommer det bli.
På måndag väger jag in mig ;) och sen kör vi igen.
Häng med...

xoxo

4 kommentarer:

  1. Vad glad jag blev när jag läste om dig i tidningen! Det pratas alldeles för lite om hur man går upp i vikt, och att man kan faktiskt vara riktigt missnöjd av att vara för smal, jag är 165 o väger 50kg. Har alltid legat på 50kg, aldrig lyckats gå upp! Skulle vilja ligga på 55kg, och för många är 5kg kanske ingenting. Men för oss är det en riktig utmaning! Körde kostschema ett tag, men som du säger man glömmer lätt bort att äta. Sen är man ju knappt hungrig däremellan. Men blev inspirerad nu, och jag ska också försöka kämpa mer!

    SvaraRadera
  2. Ohhh och jag blir glad av kommentarer som denna :)
    Ja en del förstår inte hur svårt det kan vara att gå upp ens några kg. Jag har otroligt lätt att tappa vikt och brukar balansera upp något kg efter tex semesterviktras. Jag tappar vikt av stress och under semestern :) Jag var benhård under mitt kostschema men la även till lite extra fett och protein. Gick upp 500gr vilket fick mig att tröttna. Visst förstår jag att det kan ta tid att se resultat men jag hade sett bättre resultat när jag tränade. Så nu kommer jag träna och äta det jag vill. Jag gör det på mitt sätt och hoppas att det kommer få mig att bli mer helt enkelt. jag hoppas innerligt jag kan kicka igång dig att kämpa på igen. Säg till om jag kan göra något. Samhället är så tvetydigt med detta smala och om smala människor. Men min åsikt är hödljudd och jag hoppas jag får fler att höras och om inte annat fler att inse att dom inte är ensamma. Lycka till :) xoxo <3

    SvaraRadera
  3. Läste i V-ås Tidn. Jag tror att det är rätt med träning + proteiner. Man kan köpa soyamjöl i butik (hälsokost) och blanda i vatten som dricks vid träning elle direkt efteråt. Kör själv Body Pump med VGF Gymmix. http://www7.idrottonline.se/VasterasGF-Gymnastik/Gymmix/
    Lycka till! Bengt

    SvaraRadera
  4. Hej Bengt.
    Tack för ditt inlägg :)
    Hade ingen aning om att VGK hade bodypump. Nice :)
    Ska absolut testa soyamjöl. Har provat mer färdiga bladningar eller min favvo kvarg :) Men man måste testa nytt ibland :)
    Tack rara du :)
    Ha en toppen dag

    SvaraRadera