söndag 14 oktober 2012

Super fixar söndag

Idag har barnen fått klara sig själva.
Eller ja lite iallafall, frulle, lunch och middag har ju fixats men dom har fått underhålla sig själva.

Jag och Peter har haft fixar dag.
Han startade redan igår när vi var i Stockholm ( jag och barnen) med att börja måla hallen.
Idag fortsatte vi.
Dessutom har min underbara make återupplivat våran tvättmaskin och jag är lyrisk.

Våran hall var grå förut. Det var snyggt men något för mörkt. Nu är den vit och väggen upp i trappen och hallen där uppe och också vit.
Sååå snyggt och stilrent.
Nu ska bara dörrar och karmar målas och ja så trappen behöver lite uppfräschning. Men det blev verkligen fint. Det är lite shabby chic möter nutid och jag gillar det verkligen.
Och äntligen blev hörnet längst upp vid väggen i trappen också målat. Första gången sedan vi flyttade in som allt är i samma färg helt enkelt.

Nu har vi gjort vårat för denna kväll och barnen ska läggas och väskor packas inför ny vecka.

Hoppas ni haft en underbar helg

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar