måndag 22 oktober 2012

Vip premiär av Tingeling på Park 💖

I lördags åkte jag och kidsen till Stockholm igen för ett underbart bio besök som Mgroup bjöd in till.
Denna gång på en ny biograf som ligger på Sturegatan och heter Park.
På tåget upp till Stockholm åt vi lunch mellis då jag trodde att vi inte skulle hinna äta innan bion annars....men det skulle vi ha hunnit insåg jag sen :)
Måste erkänna att jag var nervös för denna dag då jag inte är helt van vid att ta mig runt i Stockholm.
Men efter att ha fått en mycket enkel och Petronella anpassad beskrivning så gick det ju strålande.
Jag och kidsen åkte tunnelbana till Östermalms torg och där gick vi (med en liten liten omväg;) till Park.

Mycket vacker och ståtlig entré på denna vackra biograf.
Mindre foajé än Scandia men större biosal och nyare säten.
Dricka och chips kom från Axfood och barnen valde mineralvatten och så fick vi ekologiska chips i 2 smaker. Mumsiga var chipsen även om barnen inte var super förtjusta i dom.
Men det gör inget...då får jag dom :)

Tingeling var filmen vi skulle se och jag gillar verkligen att pojkarna ville se den.
Vi har sett alla andra Tingeling filmer och dom är så vackra och fina och även spännande.
Även denna film som heter Vingarnas Hemlighet är magiskt vacker.
Denna gång är Tingeling nyfiken på grannen Vinterskogen. Det är mystisk och hemlighetsfull värld där Tingeling och hennes vänner inte kan vara då det är för kallt för deras ömtåliga vingar. 
Men hon är för nyfiken och äventyrslysten så det dröjer inte länge innan hon smyger sig in till Vinterskogen och där möter hon Vinterlilja och tillsammans upptäcker dom en magisk hemlighet som förenar 2 världar och gör dom till 1.

Disney är underbara och denna film likaså.
Den funkar för alla åldrar skulle jag våga påstå och både för flickor och pojkar.
Det är ju iof min åsikt :)

Vi satt allihop fängslade och tom Leo som brukar skruva på sig och bli lite rastlös på bio satt helt stilla.
Jag grät även en del del då filmen var sorglig och såå fin. Kanske hade jag en känslig dag men oh jag blev tagen av filmen helt enkelt. Sååå fin!!!

Tack snälla Disney för att ni gör så vackra och fina filmer och tack till Mgroup för denna mysiga dag.

Efter filmen tog vi tunnelbanan tillbaka till tågstationen och efter att ha kollat in alla fikaställen valde barnen ändå Ica 2 go som fikaplace :)
Dom är så söta...dom ville ha munkar.
Där kollade vi även igenom goodiebagsen från bion och barnen fnissade när dom plockade upp varsitt paket nappar. Jätte fina var dom från Lundmyr men inget för oss :)
Sen var det är Flux flourskölj till barn och den var barnen ivriga på att testa :)
Och sen fanns det lite andra småsaker i. En finfin påse.

När vi kom hem köpte vi med oss hämtmat och åkte hem och myste resten av kvällen.
Jag köpte mig 13c på spicey och barnen valde donkers.
Heeelt slut var vi :) men hade haft en super mysig dag

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar