lördag 27 oktober 2012

Leo på isen

Oj oj vad Leo har längtat efter att få spela hockey irl. När jag berättade i förrgår att han skulle få börja nu var det en mycket stolt Leo som gick och la sig den kvällen.
När han igår fick testa hela utrustningen så fick han sin "vuxna" min och det lyste om honom.
Det var heller inga problem att få upp honom imorse. Ja träningen började 8,30!!! Jösses vad jag var trött. Blir att ta med en termos med kaffe nästa vecka.

När Leo klev ut på isen såg jag att hans min förändrades och han såg mest livrädd ut. Han kan ju åka skridskor men har inte åkt något denna säsong. Han klev bort från isen och vi pratade lite. Jag sa att dom andra har ju tränat några gånger mer än honom och att han kan ju det här. Med nytt mod och självförtroende gick han ut på isen igen och var underbar.
Peter muttrade åt mig att jag inte fick "hönsa" honom men jag är mamma...det är mitt jobb att "hönsa" lite ;).

Det tog inte många minuter innan Leo var varm i kläderna och tog sig fram fint på isen. Det är hans första aktivitet och det här med att lyssna på sina tränare ja det behöver han kanske träna lite på. Misstänker att han är lite som jag var när jag var barn...jag såg mig som jämställd med mina fröknar eller tränare ;).
Men oj vad duktig han är.

Han kom snabbt in i det hela och tog inte ens dricka paus. Och när tränaren sen frågade om han ville fortsätta så nickade han kraftigt :)
Så ja nu vet jag vad vi gör på lördag mornar framöver ;). Farväl sov morgon. Får införa super mys söndagar istället :)

Mina killar är bäst helt enkelt ❤

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar